fredag 12 september 2014

Krönika

Ja då var det fredag...igen. Och min krönika i tidningen. 
I går fick jag mail från Nyhetschefen som sa att dom hade berömt mina krönikor på redaktionen. Det värmer. 
Jag är ju alltid så jäkla självkritisk och har svårt att tro att jag, en vanlig enkelt Norrlidstjej (uppväxt där),kan göra nåt bra. 
Det var likadant när jag läste till USK:a och hade gick ut med väldigt bra betyg. Bland dom bästa i klassen, om jag får skryta lite, men ändå kan jag inte ta åt mig det riktigt. Som häromdagen på jobbet när en, som jag läste USK:a tillsammans med mig, sa:
-Malin du var ju hur bra som helst när vi pluggade. Alltid bra redovisningar och bra arbeten.
Vad tror ni jag svarar då?
-Äh. 

Jag säger äh!
Blir så trött på mig själv. 
Jag borde sagt:
-Ja men så la jag ner enormt mycket tid oxå och det var verkligen något jag tyckte var kul och brann för. 

Men nä, jag sa äh!

Soft förmiddag idag. Har kollat på ett avsnitt av The night shift. En ny favvoserie. 
När jag ser sjukhusserie inser jag att jag längtar väldigt mycket efter att få jobba på sjukhus igen. 

Resten av dagen blir städ och fix. Imorgon ska vi få gäster kl 20. Vilka? Det vet vi inte. Vi ska på cykelfest för första gången och vi har blivit tilldelade efterrätt. Spännande. :)

Ikväll ska Emma o jag ha tjejmys. 
Se på Idol och äta nåt gott. 

Idag när vi cyklade till skolan sa Emma. 
-Måste jag ha min nalle hängande på ryggsäcken?

Det är en lite reflexnalle. Men snälla...ska det redan börjas med att saker är pinsamt. 
Hon ville ha vantar på sig idag för det var lite kallt när vi skulle cykla. MEN dom skulle av direkt när vi kom fram och gömmas i väskan. 
Pinsamt med vantar? Jag fattar ingenting. 
Undra hur mycket tankar som snurrar i det där söta lilla huvudet egentligen. 
Hon är iallafall ruggigt nöjd över sina kängor med fransar. 
Dom bästa skorna hon har säger hon. Härligt. 



Vi fick fredagsbrev på mailet från läraren idag. 
Jag blev nästan lite rörd när jag läste att alla hade fått rita av sin hand. Sen skriva något som dom själva tyckte dom var bra på. Sen fick kompisarna i klassen säga positiva egenskaper om varandra och det skrevs sedan ner i handen. 
Nu sitter alla händerna i korridoren. 
Vilken fin grej ❤

Ha en härlig fredag. 



Idag fyller lillasyster Lina år. Hipp hipp Hurra ❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar