onsdag 3 september 2014

Orolig

Vilken dag. 
Vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Började med besök hos skolsköterskan. Emma skulle få "skrivas in". Vägas, mätas, syntest mm
Vilken underbar sköterska. Hur go och fin som helst. 
Emma ökar dessvärre inte i vikt. Hon går bara ner. 
Hon ligger långt under i kurvan. 
Och hon får inte gå ner ett gram till. 

Men hon äter ju knappt inget. Och när hon äter så blir hon mätt av minsta lilla. 
Lilla stumpan...

Har träffat en vän på en fika. 

Handlat på Maxi. 

Suttit i solen och vilat. 

Varit på jobbet. 

Lagat mat, pannbiff, sås och potatis. Emma åt faktiskt tre köttbullar. Hon vägrade pannbiff så jag fick rulla köttbullar till henne istället. Hahaha
Samma färs ju!? Men ja ja...allt för att hon ska äta. 

Vilat, vilat o vilat. 

Känner mig febrig. Totalt igentäppt och ont i halsen. 

Känner mig orolig för Emma. 

Och så känner jag mig sjukt nojjig. 
En som jag tycker väldigt mycket om på jobbet har förlorat sin man hastigt. 
Hennes man hade samma sjukdom som mig. 
Fatta att jag nojjar...

Känner mig ur form ikväll. En salig blandning av känslor.
Ledsen. Uppgiven. Trött. Orolig. 

Nu ska jag ligga på soffan. Ja jag vet, som alla andra kvällar. 
Men va fanken...vad ska man annars göra?
Dessutom har jag inte lust med nåt annat. 

Imorgon ska vi till Öland. Bästa svärmor ska bjuda på lunch på mitt favoritställe. 
Sen ska Emma första gången på gympa på Malkars. 

Ha en bra kväll ❤



Det här ser jag varje morgon när jag sätter på kaffe. God morgon. Så lite men som ändå ger mycket. En bra start på dagen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar