onsdag 17 september 2014

Rulla rulla liten bulle

I dag har vi bakat kanelbullar. Jag suger verkligen på att baka. Det är inte min talang, om man sä. Så jag kallade in en livlina, mamma ;)
Så hon kom hit och hjälpte till att baka. Och förbannat goda bullar blev det. 
Emma gjorde några bullar helt själv. Hon var så nöjd. 

Syrran kom oxå hit och sen satt vi ute i solen och fikade. 










Jag orkade inte göra nån lunch idag så Emma och jag drog till Ikea o åt korv med bröd. 
Så får man göra om man vill. Det räckte med att baka bullar. Mer supermamma än så orkade jag inte vara idag. 
Emma lekte i lekrummet en stund och jag handlade...gissa? 
Ljus såklart. 
Jag är ljusmissbrukare. 

I dag har jag nog använt upp två toarullar till att snyta mig. 
Det tar ju aldrig slut. 
Snart åker väl hjärnan ut. 

Idag har även mitt öra bråkat rejält med mig. 
Det låter som en skördetröska i örat. Inte för att jag vet hur dom låter men jag kan tänka mig att dom låter en hel del. 

Jag var tvungen att googla. Kom på att jag inte ens vet hur en skördetröska ser ut


Men man ser ju på den att den förmodligen låter mycket. 

Hur som helst. Förbannat trött på örat. 
Var tvungen att ut o gå en runda ikväll. Få lite luft och försöka tänka på annat en stund. 
Har svårt att kolla på tv eller fokusera på nåt när allt jag hör är skördetröskan. 

Snart sängen. 

Natti natt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar