söndag 28 september 2014

Boxtroll

Idag har Emma o jag haft en mammaEmma-dag. En runda på stan och varit på bio. 


Vi såg Boxtroll. Vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Bra budskap men lite annorlunda tecknad film. 
Emma gillade den iallafall. Det är det viktigaste. 
Emmas kompis Nina var oxå på bion. 

I kväll har vi tagit det lugnt. 
Emma har skrivit i sin dagbok. Hon skrev helt själv. Ljudade och stavade som hon tyckte det lät. 
Hon har skrivit Monster High namn.




Jag är så imponerad av den här lilla tjejen. ❤

Det har varit en väldigt bra helg. 
Igår träffade vi Nina, Agnes o Alexander på Ikea. Vi åt brunch. Barnen lekte i lekrummet och Nina o jag tog en kaffe o babblade lite. Sen blev det en glass innan vi åkte hem. 

Vi var på kalas hos syrran. Hennes dotter har fyllt 13 år. 
Vi hämtade även hem Micke som hade spelat golf. Han var med och vann en tävling och fick med en stor pokal hem. Emma var superimpad av sin pappa. 

Och idag drog hon fram en del av hans gamla pingispriser och ställde fram i sitt rum. 
Hm...
Tack snälla svärmor för att du tog med dom hit. Men nu kan du ta tillbaka dom igen hihi 


 Började rensa lite bland mina kläder igår. 
Har fortsatt även ikväll. 
Har hittat en hel del som passar årets mode. Stickat. Långa koftor mm
Idag hade jag legging ( hundra år sedan jag hade det senast )
Och en lång stickad tröja. 
Blev ganska höstigt och snyggt 

Älskar verkligen att halsduk/sjal-tiden är här. Härligt att "burra" in sig i. 



Nu kör jag lite soffhäng innan sängen. 
Imorgon är en ny vecka. En vecka då jag har mycket att se fram emot. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar