måndag 15 september 2014

Lasagne

Visst får man skryta ibland? Gjorde sjukt god lasagne till middag. Trots att ostsåsen kokade över och det brände fast i grytan. Men på riktigt...hur gör man ostsås utan att misslyckas?

Emma åt två portioner. 
Hon som normalt bara petar i maten. Och dessutom gillar hon inte spagetti och köttfärssås och jag tycker det o lasagne är lite "same same but diffrent".

Vid maten idag fick jag tårar i ögonen. 
Vi pratade om skoljoggen som dom hade idag. 
Emma har en klasskompis som har ett handikapp. 
Så jag frågade om hon hade kunnat springa nåt. 
-Nä hon åkte rullstol. Och E & I turades om att köra henne. 
Då blev jag alldeles varm i hjärtat. Och fick tårar i ögonen. 
Så fina barn ❤

Det har varit en sjukt soft dag.
Var i affären en runda. Tog även 30 min pw men annars väldigt lugn o skön dag. 
Jag behövde det. 
Har inte ens varit rastlös. 
Bara trött.

Tänkte köra en repris imorgon. Softa även då.
På schemat är "bara" utvecklingssamtal och föräldrarmöte. 
Emma vill att vi tar upp en sak med fröken imorgon. En sak hon tycker att hennes klasskompis gör fel mot henne. 
Vet inte hur vi ska göra? Det är ju på skoltid det händer mest. Ska vi säga till fröken eller ska vi säga till föräldrarna direkt?
Svårt...

Träffade en vän idag. Vissa personer blir man bara så där extra glad att se...och så tänkte jag, vi borde umgås mer. ❤

Nähe, se klart Idol. The night shift. Och sen förmodligen somna i soffan. 

Natti natt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar