lördag 6 september 2014

Brunch på Ikea

Brunch på Ikea. Om ni inte har testat det än så gör det. Hur bra som helst. Och billigt. 39:- med familykort och halva priset för barn under 13 år

Massa gott för det priset. Testa. Vi gjorde det idag och vi åt tills vi skämdes :)

Sugit i oss lite sol ute i trädgården har vi oxå gjort. Sen spenderat eftermiddagen och kvällen med familjen/del av släkten.
Vi firade pappa och syrran idag. 
Alldeles för mycket gott att äta.
Är lite PMS:ig oxå så då äter man ju liiite extra. Är typ sjukt sugen på allt. 

Nu har vi haft en mysig avslutning på kvällen. Soffhäng med bästa Emmis och sett Fångarna på fortet. 
Nu ska jag krypa ner med Emma. Hon ville "sova över" hos oss. 
Så nu ska jag gosa ner mig bredvid henne. 
Underbart. Iallafall till en början. Lär väl få panik i natt när jag hänger över kanten, snudd på att ramla ner. Hur kan en sån liten "sak" ta så stor plats?
Och så lär jag få sova med ett öga öppet och vara beredd på att ducka för både armar och ben som kommer farandes. 

Jag är fortfarande förkyld men tycker nog ändå jag känner mig piggare. Ingen feber men snuvan o halsont hänger i. 
Imorgon blir det sovmorgon, städ och jobb på schemat. 

Emma var så rolig idag. Hon kom och sa att hon ville ha på sig strumpbyxor med shorts över. För det har tydligen dom stora tjejerna på skolan.
Hon har ärvt en gammal mobil av mig som hon har som spelmobil. 
Hon stod och tog kort idag. 
-Vad gör du frågade jag.
-Tar en selfie sa hon då. 

What? Hon ska fylla 6 år!!!!



Natti natt







Ibland kan vissa val i livet vara svåra. Men i slutänden kanske ändå vara det bästa...

Onödigt att slösa kärlek på dom som ändå inte vill ha den eller värdesätter den...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar