måndag 22 september 2014

Höstmys

Det är nåt visst med hösten ändå. 
Iallafall om man inte behöver gå ut hehe
Idag blåser det rejält. Regnar. Kallt o ruggigt. 
Men då är det så himla mysigt att tända ljus inne och bara gå runt o mysa. 
Tända ljus ger mig lugn på nåt vis. 
Älskar't helt enkelt. 





Efter att jag hämtade Emma idag så har vi bara tagit det lugnt. Hon tittade på film en stund medan jag började plocka i ordning i min garderob. 
Men det var så trist så jag struntade i det. Har suttit en lång stund nu och skrivit på krönikan. 

Flera gånger i dag har jag läst Maggan Graafs blogg. Och varje gång har tårarna sprutat. 
Det gör så ont i mitt hjärta.
Jag känner precis som henne. Jag dör hellre än att mina barn gör det. Skulle aldrig tveka. Aldrig. 

Funderar på hur man skulle klara av att gå vidare? Det känns omöjligt. 

Livet är orättvist ibland. Och gång på gång blir man påmind om att livet är skört. Att man ska ta vara på varje dag. Njuta av varje minut. Och inte glömma att  tala om för dom nära att man älskar dom. 

Men ändå glömmer man. Gång på gång...
Ska det behöva hända något för att man ska ta vara på livet och på det man har? 

Lev, här och nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar