fredag 19 september 2014

Dimmigt

Nu förstår jag varför örat har låtit extra mycket. Idag var det dax. Vaknade gungig. 
Marken rör sig. 
Kunde knappt ta ut ett glas från skåpet vid frukosten. 
Och nu kom yrseln och illamåendet. 
Det har snurrat rejält en halvtimme fast nu börjar det avta. 

Är tacksam över att den ofrivilliga karusellåkningen inte varar allt för länge. 
Det finns dom som "sitter fast" i flera timmar. Hua!

Ligger helt stilla i soffan nu. Vågar inte röra mig. Livrädd att kräkas
Börjar jag så får jag hålla på. 
Och just nu kan jag inte resa mig upp o hämta en illamåendetablett heller.

Det får bli ryggläge en stund. Det är inte helt fel det heller. 

Efter en sån här attack blir jag väldigt trött o slö så ja, min fredag lär inte vara särskilt stressig. 

Dimmigt ute idag. Passar mig perfekt. Det är precis så jag känner mig nu.  Dimmig. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar