tisdag 2 september 2014

Ole dole doff

Jag har flyt nu. Allt går precis som jag vill. Gör iiiiiiingenting att jag vaknade totalt igentäppt och har ont i halsen. Nä då, inte alls jobbigt eller påfrestande. Underbart med hela skallen full av snor. 

Hade ställt klockan på 7. Stängde tydligen av den och somnade om. Vaknade strax innan 8. Tur att Micke vaknade och höll ställningarna annars hade vi försovit oss. 
Dom klarar sig alltså utan mammi på morgonen. Hur är det möjligt? 
Jag trodde jag var oumbärlig. 

Han tog Emma till skolan och drog sen till jobbet. 
Jag ligger på soffan och bara vilar. Skönt. Är inte ens rastlös idag utan känner verkligen att kroppen inte orkar göra nånting. 

Solen skiner ute. Kanske borde sätta mig ute, läsa, njuta av solen och få i mig lite D-vitamin.

Fast...soffan är rätt skön alltså. 
Jag får ola helt enkelt. 

Ole dole doff...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar