torsdag 4 september 2014

-Jag ringer 112

Funderar på hur lilla Emma mår. Hur mycket min sjukdom påverkar henne.
Hon släpper gärna inte mig ur sikte här hemma. Vill gärna sitta på mig om vi sitter i soffan. Ska gå med mig om jag ska gå ner i källaren. 
Stryker ofta handen på mina blåmärken överallt och frågar om det gör ont. 
Vill ogärna gå hem till andra kompisar och leka. Vill helst ta med kompisar hit. 
Utom till grannen. Där känner hon sig trygg. Och vet att det är nära hem. Och är hon där och leker så kommer hon alltid hem efter nån stund igen. Kanske för att kolla mig?

Hon har sett mig ramla så många gånger. 
Jag försöker alltid att inte visa henne hur ont det för och hur ledsen jag är...men antar att hon ser ändå. 

Hon berättade för sköterskan igår att hon är rädd att jag ska ramla. 
Hon berättade att hon vet hur hon ska göra
om jag inte mår bra. 
-Jag ringer 112
Eller så cyklar jag till mormor. Jag kan cykla dit själv. 
Eller så springer jag till grannen. 

Lilla gumman ❤

Vi har oxå lagt telefonnummer under en stjärna i min mobil så hon lätt bara kan trycka på något av "stjärnnumrena" om vi är ute nånstans. 
Typ Micke, brorsan, mormor, farmor o mostrar. 
Då kommer hon fram till nån av dom. 

Pratade med min kloka syster igår. Hon fick mig att tänka till. Kanske är Emma stressad av allt detta. 
Kanske är det därför hon inte äter/går upp i vikt. 

Att se sin mamma ramla och slå sig ofta...eller att vara orolig över nästa gång det ska hända...måste ju påverka henne enormt mycket.

Känner mig ledsen. Vill inte att Emma ska behöva oroa sig för mig...❤

Det är så roligt att se henne nu på morgonen. Vad "stor" hon blev helt plötsligt sen hon började skolan. 
Emma har alltid varit noga med kläder. Att det ska matcha. Nu är hon ännu petigare.
Hon borstar sitt hår...länge. Det ska vara rakt o lent. Hihi
Det är viktigt att kolla sig en extra gång i spegeln innan hon går. 
Hallå?! Hon är sex år!!!

Idag ska hon börja gympa på Malkars. Hon var enormt taggad över detta. 
Kul. 
Hoppas det går bra och att det blir som hon har tänkt sig. 

När vi har hämtat Emma på skolan ska vi över till Öland och äta med svärmor på Sea Salt. Love that place!

Pratade med min vän Lotta igår. Hon smider planer för en tjejfest hon ska ha i oktober. 
Jag längtar. Kommer bli så himla kul. 
Kul att ha något att se fram emot. 
En helg i Sthlm. Yes!

Nu ska jag ta panodil, nässpray och krypa ner en stund 

Aaaatjhoooo!

Sen ska jag sitta vid vår nya dator iMac
Maj gadd vad snabb o bra den är. Nu ska det skriva s böcker och krönikor. Hehe

Ska bara tömma min mobil på bilder. Sen till sonen och fixa till mobilen som "laggar" hela tiden. Han pratar om att jag inte har uppdaterat den på 100 år. Jag är livrädd för uppdateringar haha




Plockade en fin (enligt mig) bukett blommor i trädgården som vi ska ha med till svärmor. Micke tycker den är ful. Bohembukett säger han. WTF?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar