tisdag 9 september 2014

Misshandlad

Ligger på soffan nu och ser på Nyhetsmorgon. 
Det handlar om kvinnor som blir misshandlade. 
Undra hur många som tror att jag har blivit misshandlad alla gånger jag kommit blå efter att ha ramlat. 

Och undra vad mina grannar tänkte nu när jag ramlade ute på gatan.

Fan! 
Blir aldrig riktigt klok på det här. 
Låg och slappade på soffan. En tjej jag skulle sälja barnkläder till skrev och ville mötas. Gick lugnt o stilla och mötte henne. Lika lugnt tillbaka och då bara PANG , rakt ner i backen. 
Ingen förvarning. 
Är visserligen trött efter en natt med lite sömn. 
Vet att sömn är viktigt för den här sjukdomen. Men ska jag sitta helt stilla en hel dag bara för att jag har sovit dåligt? Det funkar ju inte. 

Nä men jag får väl bara gilla läget och ligga här mörbultad och tycka synd om mig själv idag. 
Jag blir så less...

Hade tänkt att jag skulle komma på nåt roligt att skriva om idag. Att jag skulle inte  ens nämna min sjukdom eller hur jag mår.  Det gick ju bra. 
Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. 


Ikväll ska vi iallafall fira bästa Tilda som fyller 20 år idag. Det ser jag iallafall fram emot. 
Hipp hipp hurra ❤


Har ni hört Lalehs version av Tusen bitar?
Underbar. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar