måndag 20 maj 2013

Shape up

Jag laddade hem en App som heter Shape up. Där skriver man in hur mkt man väger, hur lång man är och hur mycket man vill gå ner.
Jag vägde 65 förra måndagen och vill gå ner 4 kg.
Enligt appen skulle jag gå ner dessa kg på 5v. Jag skulle gå ner 0,8 kg i veckan om jag enligt deras uträkning åt ett viss antal kalorier per dag.
Om man förbränner vid träning, pw eller mer får man äta fler kalorier. Då plussar man bara på.
Hur som helst jag har försökt följa kaloriintaget per dag på ett ungefär. Svårt att räka ut helt rätt och i lördags hade jag en frossardag.
Men...så vägde jag mig idag. Det har gått en vecka sedan jag vägde 65 och idag stod vågen på 64,2



Jag har gått ner 0,8. Precis som appen räknade ut. Helt sjukt ju ;)




Nu har vi haft Emmas dagisgrupp här på fika och lek i trädgården.
Barnen lekte och vi satt och pratade med fröknarna.
En väldigt mysig och rolig förmiddag.

Nu väntar jag på min man som är hos läkaren. Känner mig lite orolig. Han har haft ont i ryggen ett bra tag. Senaste tiden har det spridit sig ner i benet och det sticker och domnar i foten. Idag kunde han knappt gå.
Nu har han varit hos läkaren i 1,5 timma.

Hoppas det "bara" är ischias och kan åtgärdas någorlunda lätt och smidigt.

Vi börjar bli gamla. Bara massa krämpor hela tiden ;)

Nähe... Dax för att fixa lite lunch kanske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar