måndag 13 maj 2013

Parkeringsböter

Nån gång ska väl vara den första...och idag blev det så för mig. Parkeringsböter. Snopet. 200:- kostade det att vara 2 timmar i simhallen idag. Dyrt!
Men men...lika bra att bara skratta åt eländet! Ho ho ho ha ha ha
Men jag skyller allt på Micke.
Det fanns ingen bensin i bilen, som vanligt , så jag skulle tanka. Fick inte upp tanklocket, paniiiiik.
Fick be om hjälp på macken. Det satt fast!
Men efter en stund fick gubben från macken upp locket. Jag kunde tanka men var såklart sen till simskolan.Stress stress stress.
Jag var stressad över att vara sen, irriterad över att Micke alltid lämnar bilen otankad till mig och frustrerad över att inte få upp tanklocket.
Så ... Nu får Micke helt enkelt betala böterna.

Hade iallafall en mysig stund med Emma
i simhallen. Gud vad duktig hon har blivit. Hon dyker från kanten ner i den stora bassängen. Visst, simläraren står där och tar emot, men ändå!
Jag är så stolt över min duktiga lilla tjej!
Vi stannade och badade en stund efter "simmis" . Emma är verkligen helt galen i vattnet.

Väl hemma lagade jag käk och fick sällskap av min fina son till middagen.
Vi pratade lite om studenten...herre min tid. Snart tar han studenten??!!!!

Sen passade han Emma medan jag tog en pw med Helena.
Så 250 kalorier är bortjobbade nu ikväll. Gutt!
Andra gången jag är ute på en pw idag. Bra kämpat Malin.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Trött som ett jon. Har varit en lång dag.

Var hos läkaren ganska länge idag.
Känner mig fortfarande lite skärrad.
Inga roliga besked alls.
Men...jag ska fixa det här. Måste bara inse att jag är sjuk och lära mig att leva med det.

Natti natt!




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar