tisdag 7 maj 2013

Husmusen Bus

Emma har ett litet gosedjur, en mus, som senaste dagarna helt plötsligt ska med överallt. Men den försvinner oxå hela tiden. Igår i simhallen, borta. Då fick vi leta överallt för att hitta den och plötsligt satt den bara där på en bänk. Jag är säker på att vi hade tittat där tidigare och då fanns den inte där. Nu när hon skulle till dagis och absolut skulle ha musen med sig, borta. Vi letade överallt igen och plötsligt fanns han bara där, på ett ställe jag är säker på att vi redan hade letat på. Tröttsamt!

Kan någon svara på varför jag är så sjukligt trött? Somnade tidigt igår men ändå vaknar jag idag och det känns som att jag aldrig har sovit i hela mitt liv.
Jag kanske  rör på mig för lite? Har visserligen kommit igång med att gå ut på pw igen men...gymkortet är dammigt.
Fast, gissa vad jag ska göra nu? Jo, jag ska hoppa i träningskläderna och ge mig bort till gymmet. Det trodde ni inte?!
Nä nu måste jag ta tag i min kropp och mitt liv. Ok, jag är yr men det är jag ju inte hela tiden. Jag kan träna dom dagarna jag mår bra. Eller hur?!

Igår ringde läkaren och vill att jag ska komma och ta prover på måndag. Bara så där helt plötsligt.
Känns lite så där lagom bra. Blev lite orolig. Men, det är säkert inget allvarligt.

Nähe, nu gymmet. Sen en kaffe i solen med syrran.

Ikväll kommer ungdomarna hem. Mys!
Och idag håller vi alla tummar som går för min son som ska på anställningsintervju.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar