måndag 13 maj 2013

Kalorier

Idag tog jag en pw innan frukost.
Jag glömde ställa in tiden så jag vet inte exakt hur länge jag var ute och gick men jag gick iallafall
3,67 km och brände 254 kcal




Till frukost blev det havregrynsgröt sötad med Stevia.
Ok, lite lingon oxå. Onödigt att vara föööör nyttig.

Men jag ska iallafall försöka gå ner dom där kilona jag vill bli av med. Målet är till midsommar.
Så nu är det kämpa som gäller.
Vågen stod 64,5 i morse.
2,5 SKA bort och helst 2 till men det är inte lika viktigt.
Men ärligt, 2,5 kg till midsommar. Det måste jag ju klara?

Innan vi åkte till Thailand kände jag mig nöjd och hade t o m lite rutor på magen. Men sen kom yrseln in i mitt liv och den tog bort
rutorna och ersatte med en degklump.
Degen ska bort.
Yr eller inte, man behöver inte tröstäta godis eller onyttigt varje kväll. Och jag kan faktiskt röra på mig dom dagarna jag inte är yr.

Nää nuvill jag bli pigg, alert och känna mig någorlunda fräsch igen.
Kämpa Malin!
Men...som jag skrev i min senaste krönika. Det är inte bara kroppen man ska ta hand om. Hjärnan oxå.
Man behöver göra saker man tycker är kul och mår bra av.
Vilken tur att jag har massa roligt att se fram emot framöver ;)

Igår kände jag mig trött och seg hela dagen. Idag känner jag mig pigg och på bra humör.
F-kassan ringde. Snart kommer mina pengar. Tack, äntligen!

Snart ska jag bort till läkaren.
Sen blir det slappa en stund innan Emma ska hämtas och vi ska på simskola.
Idag har jag lovat att bada efter.
Hm...hur tänkte jag då?
Jag avskyr att bada.
Men vad gör man inte för sina barn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar