måndag 6 maj 2013

Försäkringskassan

Sablar vad irriterad jag blir. Har fortfarande inte fått några pengar ifrån dom. Har försökt ringa ett antal ggr men inte ens kunnat hamna i någon kö för att "vi har hög belastning i kundtjänst just nu. Var god försök ring senare".Gaaaah!

Har mailat dem flera ggr oxå men bara fått svar att dom handlägger mitt ärende trots att jag vid upprepade tillfällen skrivit att jag vill att den som handlägger mitt ärende tar kontakt med mig.
 Idag kom jag dock äntligen fram efter 40 min i kö.
Då ville dom ha kompletterande uppgifter från läkaren på sjukintyget samt så skulle dom fråga lite om mina arbetsuppgifter. Jag svarade på den frågan snabbt och enkelt.
Ringde sen direkt till vc och bad dem be min husläkare komplettera dom uppgifter f-kassan ville ha så snabbt som möjligt.
Pjuuuh!

Det jag nu undrar är, varför kan inte försäkringskassan bara ringa upp om dom undrar över något? Varför ska allt behöva ta sån tid?
Den nya nu är att man ska kunna göra allt själv på internet och att man inte ska behöva kontakta sin handläggare utan lösa allt med kunstjänst. Jo tjena hur då? Det går jag inte komma fram när man ringer. Moment 22.

Nää, men vi får väl leva på vatten och bröd denna veckan oxå. Kul!

Hur jag mår idag? Jo tack, inte yr men trött, matt, tung i huvudet och på förbannat dåligt humör.

Usch!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar