söndag 5 maj 2013

Liggsår och enorm tacksamhet

Det har inte varit en bra dag. Tycker jag kan känna liggsåren frodas på min kropp. Har i princip legat hela dagen utom en liten stund då jag satt/låg i solstolen ute eller var uppe och lagade lunch.
Dagen började med yrsel. Blev bättre men var fortfarande svajig och hängig och sen kom det en attack till som var en aning värre.
Kunde inte röra på mig utan att kräkas.

Emma satt ensam i tv-rummet och jag låg och hade dåligt samvete.
Hade panik över att känna att jag var tvungen att gå upp och laga mat åt henne och panik över att ingen tog hand henne. Visst, hon klarar sig själv men jag var verkligen helt utslagen.
Och det känns lite läskigt att man inte har någon kontroll över läget.
Men då klev mina hjältar in. Älskade Patric och Tilda kom hem, hämtade Emma och tog med henne ut på lite äventyr. McDonalds och en glass i hamnen.

Innan dom åkte kom Emma in till mig och sa:
-Mamma, jag älskar dig. Nu åker vi så får du vara ifred och vila lite.
Och så pussade hon mig på kinden.

Lilla hjärtat ❤

Hon har haft en mysig stund med brorsan och Tilda. Är så tacksam över deras hjälp och omtanke.

Nu är Emma hemma hos mig igen. Vi ligger i soffan och myser.
Bra avslut på söndagen iallafall.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar