lördag 25 maj 2013

En elefant i stan

Idag körde vi en liten spontanare med Ramona och hennes härliga lilla tjej Ninna.
Vi möttes upp på Mc Donalds och intog lunch.
Där var det även ansiktsmålning och pysseldag.
Emma blev målad som Kitty och så fick hon en t-shirt att designa själv.
Det var lite jippo på Maxis parkering, marknad, matprovning, hoppborg mm
Och...hör och häpna, en elefant!
Han stod där på parkeringen och käkade frukt och grönsaker. Verkade oberörd om det som pågick runt om men vi tyckte så synd om honom.
Emma var inte så intresserad av honom. Hon ville hellre hoppa i hoppborgen.
Hon tyckte elefanten såg ledsen ut.
Jag var mest orolig över att elefanten skulle "flippa" och trampa sönder allt i sin närhet.

Vi har varit hemma hos syrran på en fika.Emma stannade kvar där medan jag och syrrans man gick till gymmet.
Där körde han slut på mig och mina armar.
Lär ha träningsvärk deluxe imorgon.
Vi tog även en pw.

Emma tyckte det var mysigt hos moster Josse. Dom har ju en kanin som var väldigt mysig och kul att mata.
Igår tjatade Emma att hon vill ha en hund, idag vill hon ha en kanin.

Nu sitter jag och softar på vår inglasade altan. Jag njuter! Har varit ute i trädgården och fixat lite. Det är så fint nu när allt blommar.

Mannen är på väg hem från Tyskland.
Han har shoppat lite alkoholhaltig dryck.
Jag ska bara fortsätta softa resten av kvällen.
Jag har lovat Emma att vi ska se
Modig.

Jag är så nöjd över att jag kommer i ett par jeans som för några veckor sedan inte alls passade. Underbart!
Men jag känner mig mindre nöjd över att jag har PMS och är sjukt chokladsugen!
Jag fuskade igår...och även idag. Typiskt!

Imorgon är det morsdag. Emma påpekar för mig hela tiden att dom minsann INTE har köpt den där lyktan som jag önskade mig. Men jag får heller inte gå ner och titta i källaren. Hihi. Sötis!

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar