tisdag 28 maj 2013

Astma?

Emma har ju krupp emellanåt. Kan vara läskigt ibland men vi har vant oss och stressar inte upp oss längre.
Emma får det alltid två nätter i rad . Senast hon hade det var lite mer än två veckor sedan. Och efter det har krupphostan stannat kvar.

Hon har hostat hela nätterna och varit nära att kräkas. Senaste dagarna har hon blivit mer rosslig i bröstet och väsig i andningen.
Inatt var det riktigt läskigt. Då fick hon typ astmaanfall. Hon fick ingen luft.
Ett tag skakade hon i hela kroppen , typ som hon hade en kramp och hon var helt borta.
Hon låg inne hos oss resten av natten och jag har inte vågat somna. Anfallen har kommit tätt och flera ggr fick jag slita upp henne så att hon satte sig.
Hon blir liksom kvar i en host och slutar andas.
Så himla läskigt. Jag var nära att ringa ambulansen flera ggr. Jag fick nästan lite panikkänsla.
Sen har hon enormt mkt slem som åker upp och ner när hon hostar.
Stackar lilla Emma.

Har ringt läkaren. Vi ska dit om en timme. Kan ångra nu att jag inte ringde inatt. Tänk om hon skulle ha slutat andas? Hua!

Min yrsel känns som ett väldigt litet problem nu. Det gör så ont i hjärtat när mina barn inte mår bra.

Nu kaffe och försöka vakna till liv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar