måndag 31 januari 2011

Vissa dagar...

...är allt bara bläää! Det känns som om man letar fel för att ha nå´t att gnälla om. Idag är en så´n dag.
Känner mig inte på bra humör. Är nära till gråt hela tiden. Och då, givetvis, så ska allt gå emot en. Koka över vatten på spisen, bränna fast i grytan så man får skura , gnida o gno som en tok för att få grytan ren. Tappa saker, spilla o bara vara allmänt klantig.
12345678910...å inte f**n hjälper det att räkna heller. TÅLAMOD, please!

Men, lite glad har jag iaf varit idag. Hade några bra timmar på Modehuset och Ikea med Pillan. Shopping går alltid hem en deppig dag och sen är det bra att träffa Pillan för hon är alltid glad och det smittar av sig ;)
Och så har vi varit och fikat hos Maj o Rolf ( bonus farmor o farfar ). Så visst, allt har inte bara varit elände idag.

Känner mig lite orolig för min handled och framförallt min värkande tumme. AJ! Jag blir tokig om jag måste gipsas om på fredag.
Och sen är jag less på bassiluskerna som tagit över hela familjen. Alla är hängiga, trötta och sega.
Positiv energi, tack!

Nu är maten snart klar, korvlåda på menyn. Det är så enkelt men så sjukt gott.
Vet inte om jag har skrivit receptet här innan , men jag gör det igen.

Skiva potatis och koka dem en stund. Jag brukar hälla i lite matlagningsgrädde i vattnet, samt salt o peppar. Man behöver inte förkoka potatisen men jag tycker det går snabbare då och så blir det krämigare.
När dom är lagom mjuka ( inte helt färdigkokta ) så lägg ett lager potatis ( hälften av det som kokts ) i en form.
Lägg ett lager skivad falukorv ovanpå. Och så hackad purjolök och söt-stark senap ringlad över. Häll på matlagningsgrädde och så på med resten av potatisen.
In i ugnen ca 30 min.

Ungefär som en potatisgratäng fast med korv i.

VÄLDIGT SMARRIGT!

Ikväll passar det perfekt att det är Spårlöst på tv för då får jag gråta av mig lite.

Puss hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar