söndag 30 januari 2011

Våfflor

Vi lyxade till söndagsfikan med våfflor, grädde o hallonsylt mmmmm. Jag får börja mitt nästa liv en annan gång. ;) Just nu är allt som heter onyttigt gott. Var dock ute och gick en runda men fick gå i snigelfart. Var ju snorhalt på vägarna. Hua! Livrädd att ramla igen.

Jag och Emma har lekt en stund i hennes rum nu. Hon är så rolig, hon packade väskan och skulle gå till skolan medan jag var kvar i hennes rum och lagade mat. När hon kom hem från skolan ville hon ha korv med bröd och så satte hon sig vid sitt bord och låtsades äta och så sa hon:
-Ååå vad smaskigt. ;)
Sen skulle vi åka buss till stan och Micke fick vara busschaufför hahaha.
Hon är verkligen duktig på att leka i sitt rum , hon har bra fantasi, inga problem att hitta på saker och att leka själv.
Det är sällan Emma hittar på otyg och bus. Skönt!

Resten av söndagen går i lugnets tecken. Laddar för solsidan ikväll. Helt sjukt att det är söndag igen. Känns som om jag nyss satt här i soffan och väntade på att solsidan skulle börja :/

Känner på mig att nästa vecka kommer att bli en bra vecka.
Imorgon Modehuset och IKEA med Pillan.
På tisdag kommer Ramona och lilla Ninna hit. Bebismys. Micke tror att jag ska vara bebissugen på tisdag kväll efter attt jag har träffat Ninna. Jaa, vem vet ;) Patric är livrädd att vi ska skaffa ett barn till hihihi.
Jag vet faktiskt inte vad jag vill. Jag älskar barn men jag vet inte om jag skulle orka med att börja om en gång till och framför allt så vet jag verkligen inte om jag skulle klara av att gå igenom en provrörsbefruktning till. Mest av rädslan att misslyckas. Vi har ju lyckats en gång, varför skulle vi lyckas en gång till?!
Men visst skulle jag ju vilja att Emma fick ett syskon till men inte till vilket pris som helst. Emma skulle nog vilja ha ett småsyskon. Nu går hon och säger att Tarzan, vår katt, är hennes lillasyster. :)
Framtiden får utvisa hur det blir, nu har vi det bra som vi har det och jag tänker njuta av det som är NU.
Och just nu njuter jag av att ligga i soffan och slappa. Söndasgmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar