söndag 30 januari 2011

Jag vill inte

Det hör man ett antal ggr om dagen här hemma. Nyss sa vi att vi skulle gå ut o åka pulka men fick till svar: Nej jag vill inte.
Vi har frågat flera ggr nu men hon vill inte och det går ju inte tvinga henne.
Och vi blir väl inte jätteledsna heller av att inte få åka pulka. Micke och jag mår inte bra än. Idag var jag så täppt i näsan när jag vaknade att jag knappt fick nå´n luft. Har ont i huvudet o örat idag och känner mig allmänt risig. Va f**n , ska det här aldrig ta slut? Jag vill bli frisk, vara pigg och få energi igen.
Känner mig på dåligt humör idag oxå. Började nästan lipa när jag förlorade en omgång yatzy emot mannen, då är det illa hahaha
Å sen det här förbaskade gipset. Snälla gode gud, gör så att jag får ta bort det på fredag. Jag orkar verkligen inte bli omgipsad.
Men det värker oroväckande mkt i min tumme, illa, illa.

Nu ska jag försöka samla kraft till att laga lite lunch. Blir sparrissoppa. Sen ska jag ta med familjen ut på en promenad i den härliga solen. Vi behöver lite frisk o fräsch luft i våra lungor och lite sol som ger energi.

Igår kväll hade vi iaf en väldigt mysig kväll med ungdomarna. Dom hade lagat tacos och dukat och fixat så fint. Vi åt och satt och pratade, skrattade och hade jättetrevligt. Dom bakade en kladdkaka och bjöd på oxå. Sen kröp vi upp i soffan under täcket, dock inte under samma, och så kollade vi film. Den var ingen höjdare men det gjorde inget för sällskapet var det bästa!

Nähe, dax för lite lunch , sen lapa sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar