lördag 22 januari 2011

Fam. Trött

Hoppas helgen fortsätter bättre än vad den slutade igår och började idag.
Jag fick så sjukt ont i magen igår kväll så jag led och kved i soffan av smärtor. Kunde knappt röra mig. Sen blev det skyttetrafik mellan soffan o toan. Jag var livrädd att Mr. Kräk ( magsjukan ) hade kommit för att stanna.
Men jag är bättre idag. Bara lite bubblig och öm. Förmodligen är det väl min mage som börjat spöka igen. Såååå segt! Har förstått att det kanske är på gång eftersom jag blivit "konstig" i magen varje gång jag ätit senaste dagarna.
Jag borde kanske ringa läkaren igen så dom börjar medicinera i tid men fy, jag vill inte. Väntar några dagar till och hoppas det lugnar sig.

La mig tidigt igår och när jag sov som skönast vaknade jag av att Emma fick ett kruppanfall. Hon fick ingen luft stackaren. Krupp är verkligen otäckt. Lätt för den lilla att få panik. Men Emma var superduktig. Hon tog det lugnt och lyssnade på vad vi sa. Hon tog sin medicin sen hängde vi ut genom sovrumsfönstret och hon fick andas frisk luft. Hon kämpade på bra och bad själv om att få stå vid fönstret en stund till. Till slut lugnade det ner sig och efter ett par timmar så kunde vi äntligen somna. Eller? Näää, tji fick jag.
Då kommer två tonåringar hem som inte vet hur man gör när man är tyst. Jag tror jag hoppade en meter i sängen bara av att dom stängde ytterdörren. Suck!
Jag tror klockan var runt 04 när jag somnade i morse. Inte ok!

Nu är Emma o jag uppe och har lite frukostmys. Micke får sova en stund till och sen byter vi av så jag får vila nå´n timme till.
Emma har en obehaglig hosta idag men verkar iaf lite piggare just nu.

Och nu kan denna dagen bara bli bättre. Med lite vila så ska vi nog alla vara pigga, glada och redo för lite lördagsmys.

Just nu längtar jag efter en powernap.....


Kärlek
Igår kom söta lilla Emma fram till mig och sa:
-Vad gör du min älsklingsmamma?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar