söndag 30 januari 2011

Innan jag dör

Nu ikväll har vi legat o tittat på en film som heter , The bucket list, med Jack Nicholson och Morgan Freeman. Den handlade om två män som har cancer och bara har månader kvar att leva. Då gör dom en bucket list. En lista på saker som vill göra innan dom dör.

Under filmen låg jag och tänkte på saker jag vill göra innan jag dör.

Jag skulle vilja: ( listan är inte i rangordning )

- Resa till bla Australien, Mexico, Kina och USA
- Hoppa falmskärm
- Flyga luftballong
- Lära mig spela golf ( för min mans skull så vi kan åka iväg på små mysiga golfweekends )
- Ha körkort ( fast det är inte bara något jag VILL utan det SKA jag ha...snarast! )
- Springa tjejmilen ( dock inte i det tillståndet jag är nu. Skulle svimma efter 5 min löpning. )
- Lära mig att tycka om mig själv och vara nöjd med den jag är
- Sluta bita på naglarna och få långa fina
- Rida på en kamel ( kan låta konstigt ja , men det verkar vara en annorlunda upplevelse, typ guppigt )
- Simma med delfiner
- Åka på safari
- Lära mig dyka
- Arbeta som volontär i något katastrofland
- Skriva en bok
- Äga en lattémaskin
- Ha den där bröllopsfesten som vi lovat ;)
- Bygga mitt drömhus
- Äga en äkta Gucci eller Louis Vuitton väska
- Vara med i en tv-reklam
- Se en OS-invigning på plats
- Åka världens största berg o dalbana
- Börja ge blod
- Vara en röst i en tecknad film
- Lära mig spela gitarr
- Vara med i programmet Robinson ( skratta inte då!!! )
- Vara med i 10.000 m klubben ( Jag säger bara, nästa resa älskling, nästa resa hihi )
- Tatuera in mina barns namn
- Bli rik ( men vem fan vill inte det??? )
- Träffa en kändis. Spelar ingen roll vem, bara det är en kändis. En riktigt känd kändis.
- Skaffa hund
- Åka på SPA ( Alla åker på SPA utom jag )
- Bo på ett riktigt lyxigt hotell
- Vinna nå´t nå´n gång. ( det verkar helt omöjligt att vinna saker )
- Vara med i studion när Adam o Gry kör Mix Megapol
- Umgås en dag med Maggan Graaf och Katrin Zytomierska
- Bli stylad , sminkad och fotad av Bingo
- Hitta en okänd skatt
- Klistra ihop mellanrummet mellan mina framtänder
- Vara vältränad ( ja ja...man måste gå till gymmet isåfall. I know )
- Bjuda min man på en Ryder cup resa
- Uppleva många underbara stunder med mina barn
- Utbilda mig till narkossköterska
- Börja göra egna smycken


Kan inte komma på mer just nu, är för trött. Listan går ju givetvis göra superlång och alla saker är kanske inte realistiska. Fast...inget är ju omöjligt!
MEN det viktigaste och som står högst på min lista är att få se mina barn växa upp och få ett bra och lyckligt liv.

Vad skulle ni vilja göra innan ni dör?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar