fredag 28 januari 2011

Å så var det fredag igen

Ja veckorna går snabbt. Vad ska man hitta på idag då? Vi har inte så mycket kraft och ork pga förkylningen som hänger som ett stort grått moln över oss. Snorar, nyser och hostar ikapp.
En fråga? Varför tittar man alltid i pappret när man har snytit sig? Ja, jag vet, äckligt men erkänn att ni oxå gör det? :)


Igår hade jag en lugn kväll. Jag låg nerbäddad med täcke o kudde i soffan och kollade tv. Emma bad ju själv om att få gå och lägga sig vid 19 tiden igår så det gick ju smidigt. Jag protesterade inte direkt när hon ville lägga sig.

Vi har köpt en HDMI sladd så Patric hjälpte mig att fixa med det. Så nu kan vi se filmer och program från datorn i tvn. Perfekt bild. Varför har vi inte köpt denna sladden innan?
Jag tittade på Sofias änglar igår. Oj vad jag grät.
Handlade om en kille som hade en obotlig hjärntumör och nu fick han o hans familj hjälp att rusta upp huset så att han kunde lägga energi på att vara med sin familj istället.
Usch vad hemsk, tänk att veta att man snart ska dö?! Att inte få se sina barn växa upp. Vara med på studenten, se dem flytta hemifrån och skaffa familj och barn...nää gud vad sorgligt.
Jag ska verkligen inte gnälla över en gipsad arm finns dom som har det mycket mycket värre. Min åkomma läker ju snart ihop.
Men om jag får gnälla bara lite lite så gör det faktiskt väldigt ont :/ Men jag överlever såklart.

Min man är ledig hela helgen. Underbart. Det händer inte allt för ofta. Så i helgen blir det familjemys med "bassiluskerna" som gäster.
Kanske blir en tripp till Leos i helgen. Vi får se vad vi hittar på helt enkelt.

Nähe, nu ska jag bli bjuden på fika av Emma. Hon har lagt ut en minimal NallePuh filt på golvet där vi ska sitta. Kaffe o köttfärsås är det som bjuds. Mysigt ;)

Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar