torsdag 13 januari 2011

Aldrig nöjd

Varför är man ( läs: JAG ) aldrig nöjd med sin kropp?
Ett tag när min mage spökade så tappade jag extremt mycket i vikt och var nere på 55 kg. Jag är 1.74 lång. Jag såg verkligen sjuk ut. Då var jag INTE nöjd utan ville väga mer.

Precis innan jag blev gravid med Emma vägde jag ca 61-62 kg och precis innan Emma pluppade ut vägde jag 83 kg. När Emma hade kommit ut sa jag att jag skulle vara glad o nöjd om jag bara kom under 70 strecket. Jag kom under 70 strecket men då ville jag ner till 65, NU väger jag 65 och då är jag ändå inte nöjd!
Suck!

Jag blir så stressad av träningshysterin som man hör och läser om överallt. Hela tiden tänker jag: Åh, jag måste börja träna. Men f**n, jag vill inte träna. Jag tycker inte det är kul. Inte just nu iaf. Jag har ingen motivation. Jag älskar att powerwalka, det vill jag göra. Fast man får ju inte bort gäddhänget eller lös hud på magen av att powerwalka. Suck!

Jag blir oxå stressad av bantningshysterin som man hör och läser om hela tiden. Ät detta, ät inte detta, ät si , ät så.
Gå ner 7 kg på 1 vecka och få en platt mage på 24 timmar hahaha det kanske var överdrivet men hela mat och träningshysterin ÄR överdriven tycker jag.
Lär dig att tycka om dig själv för att må bra...hur ska man göra det när det hela tiden skrivs om den perfekta kroppen och hur man ska göra för att få den perfekta kroppen?
Stress och dåligt samvete ger det mig.
Kanske extra mycket just nu eftersom jag har tryckt i mig en dubbelnougat ( min man hörde min bön hehe )
Jag önskar att jag kunde lära mig att tycka om mina stora armar med gäddhäng, magen med mjuka valkar och min stora otränade rumpa.

Finns den perfekta kroppen? Är dom med den perfekta kroppen lyckliga?

Jag vet att jag mår bättre när jag är mer fit och inte så lös och slapp som jag är nu ( läs: otränad )
men just nu har jag ingen motivation.
Jag orkar inte träna. Jag är trött och har ingen energi. Jag vill ha GODIS!
Och ju mer jag tänker på att jag INTE ska äta godis desto mer godis vill jag ha.

Min stress blir inte bättre av att jag läser Emmys blogg.
F**n Emmy, måste du vara så nyttig och duktig hela tiden. Tränar gör du oxå. Gaah!
"Ooobiidoo, jag vill ju va som duuu..." ;)

Hur blir man nöjd med sig själv?

2 kommentarer:

  1. Hörrö du! Nu är det någon som får rycka upp sig! :-) Skit i vikten. Du är snygg som du är! Har jag alltid tyckt. Sikta på att må bra. Jag har gett upp det där med att gå ned i vikt, min vikt har lagt sig på en nivå (lite högre än jag vill) och verkar inte vilja rucka på sig hur jag än försöker. Kram kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack, gulliga du. Jag försöker verkligen att strunta i vad vågen säger och jag är väl eg ganska nöjd förutom att jag är så "slapp" och otränad. Och jag önskar verkligen att jag kunde vara så duktig som du är och laga o äta nyttigare.
    Jag läser din blogg och tänker jämt : Ååå det ska jag göra, och det ska jag testa MEN...har inte kommit till skott än, men det kommer ;)
    Ikväll ska jag i af INTE tänka på det = fredagsmys och onyttigt. ;) KRAM

    SvaraRadera