fredag 21 januari 2011

Sjukispresent

Gääääsp! Ikväll blir det inte många knop. Allt lär gå i slowmotion. Har bara sovit 2 timmar idag efter jobbnatten så det är lite små segt i knoppen.
Emma har varit hemma från dagis idag för hon är sjuk. Rosslig, hostig och totalt igentäppt i näsan. Inte pigg alls.
Jag drog in till stan en runda nu i em och köpte en present till lillkusin Meja som fyller 2år.
Tog även en fika med Pillan o Ida. Trevligt!
Emma var hemma med pappa MU och hon blev jätteglad när jag kom hem och hade med mig en "sjukispresent". En film och en liten mini barbarfigur.
Jag tycker man kan få en liten present när man är sjuk. Lite tröst och uppmuntran.

Köpte med mig lite fredagsgott från Tokiga Ture så ikväll blir det onyttigt men det är jag värd :)
Resten av helgen lär oxå bli lugn eftersom Emma är sjuk. Men det gör ingenting för vi har en hel del att göra här hemma. Så om vi har en "hemmahelg" kanske man kan få nå´nting gjort!
Imorgon funderar vi på att ha en myskväll och köra trerätters. Kanske kan göra en rätt var?
Måste bara komma på nå´t riktigt smarrigt!
Jag är sugen på att laga mat ihop, spela spel, sitta o prata...skita i tvn och bara umgås. Känns som att vi aldrig hinner det.

Nu ska jag dricka en latté och leta fram några smarriga bitar från min TTpåse...mmmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar