torsdag 20 januari 2011

Hur skulle ni ha gjort?

Kom på en sak som jag skulle behöva skriva av mig om och samtidigt få lite råd.
Min son har bokat en resa utomlands. Han fyller 17 år i Maj och i Augusti ska han och 3 kompisar åka till Aiya Napa.
Är detta ok?
Borde jag låta honom vänta tills han är 18? Men kommer jag vara mindre orolig då? Nää förmodligen inte. Det är en kille av dom som ska åka som är 18 och dom andra är 17.
När ska man våga klippa navelsträngen och våga "släppa" tyglarna lite?
Han har själv sparat till denna resan och vill så väldigt gärna åka.
Jag och hans pappa måste skriva under ett papper på att det är ok att han åker.

Jag litar på honom och vill att han ska ut o resa och ha kul MEN samtidigt gnager oron inom mig. Han är ju bara ett barn, mammas lille pojk. Ibland är han väldigt mogen för sin ålder och ibland så är han fortfarande ett litet barn. Iaf i mina ögon.
Jag kommer vara så sjukt orolig den veckan han är iväg. Det kan hända så mycket otäckt. Men visst, det kan det göra här hemma oxå, men då är jag ju iaf här hos honom. Nu ska han vara lååångt borta ifrån mamma.


Hur skulle NI ha gjort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar