torsdag 6 januari 2011

Ingen vila , ingen ro

Det är tufft att jobba natt när Emma är hemma dagen efter för det blir inte så lätt att sova. Jag hör henne med jämna mellanrum och det blir ingen djup sömn. Och Micke o Emma kan ju inte alltid åka iväg på saker bara för att det ska vara tyst hemma.
Men ikväll ska Emma sova hos "momo o mofa" så då får jag komma hem till ett tyst hem imorgon och S O V A!
Micke jobbar ikväll och imorg bitti igen så det var enklast att Emma fick sova borta. Och så tycker hon det är kul att få lite extra gos av mostrar och "momo o mofa". Om jag känner dom rätt blir det säkert en massa gott att äta oxå :)
Jag ska GÅ till jobbet idag så jag tänkte ta en paus hos Pillan på vägen och käka nå´n skräpmat. Nice!
Ska bli skönt att vara ledig hela helgen sen, tre nätter i min säng. Jag har alltid gillat vår säng men nu har jag upptäckt att den är oslagbar och en viktig del i mitt liv. Hahaha!

Usch vilken trist syn det är att titta ut idag. Mer SNÖ...va f**n. Vill inte ha mer nu!
Hade velat städa bort julen idag men jag känner inte att jag har ork eller tid idag så det får bli i helgen.
Less på tomtarna nu!

Emma är på ett uruselt humör idag...gnäll, gnäll, gnäll. Idag testas verkligen tålamodet ;)
1, 2, 3...100
Prickarna hon hade har bleknat och det har inte blivit fler. Med andra ord , falskt alarm. Inga vattkoppor här inte!

Nähe, kaffe så jag piggnar till sen ligga på soffan en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar