tisdag 25 januari 2011

Gipsad



Eländes elände!
Halkade precis utanför vår dörr idag vid lunchtid och gjorde mig riktigt illa i högerhanden. Det gjorde så vansinnigt ont så att jag skrek rakt ut.
Kunde inte vinkla handleden åt nå´t håll eller röra tummen.
Det började svullna och bli rött. Ringde Ingela, en kompis som jobbar på ortopeden och hon tvingade mig att ringa läkaren ( Tack Ingela ) var på VC, skickades till röntgen och så vidare till akuten.
Misstänkt båtbensbrott. Mmm vad kul! Dom kunde se nå´t "vaising" på båtbenet men pga av svullnad och en blödning så kunde dom inte se hur omfattande det var. Så nu gipsskena ca 10 dagar sen tillbaka för ny röntgen. Då ska svullnaden ha lagt sig och man ska kunna se tydligare hur det ser ut och hur omfattande brottet är. Sen få man se vad man gör efter det. Sjuksriven 3v nu ( till att börja med sa läkaren ) , inte vad jag har lust med. Man har ju inte råd att vara hemma. *suck*
Jag känner mig helt handikappad. Högerhand...jag gör ju allt med högerhand.
Hur ska det här gå? Hjälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar