söndag 16 januari 2011

Lille Kalle Anka

Mannen låg nerbäddad och var sjuk igår oxå så vi hade en väldigt lugn lördag men det var skönt. Det behövs dagar då man gör "ingenting". Jag har normalt sett väldigt svårt för "göra-ingenting-dagar" för jag blir alltid rastlös men igår passade det mig perfekt.
Svärmor var förbi på en fika, jag var ute och gick en långpromenad, sen var jag o Emma och hämtade en film hos mams o paps som jag och mannen låg och slötittade på igår kväll. Vi hade gjort goda räkmackor och jag åt så jag låg helt utslagen i soffan hela kvällen. Härligt!

Söndagen har börjat väldigt bra. Emma sov till 8 ( och efter några nätter då hon har bökat så sov hon hela natten igen ) sen gick vi upp och hade en mysmorgon, vi åt frukost och låg sen nerbäddade under filten och tittade på tv. Mannen fick fortsätta sova.
Sen framåt 10 så kände jag för en powernap ( det är så skönt att få krypa ner i sängen igen och bara få slumra lite ) och då gick Micke upp, sen blev jag väckt och fick komma upp till lite fika och en perfekt latté. Min man är grym på att göra latté.
Bra start på dagen! Klockan är efter 11 och vi sitter fortfarande i pyjamasen. Skitsamma, det är ju söndag och vi har inget planerat för dagen.

"Lille Kalle Anka satt på en planka ropade så här: Mamma, mamma se så stor jag är" Det sjunger Emma typ 100 ggr om dagen nu och sen byter hon ut mamma till pappa och pappa till mamma om vartannat.
Kul att hon sjunger men det är liiite enformigt när det går på repeat. Och sen kan man ju framstå som en ytterst märklig person när man går och sjunger Lille Kalla Anka hela tiden. För det smittar ju av sig så nu har jag ju oxå börjat sjunga den sången.

Nähe, latten ska drickas upp, kläderna på och sen en långpromenad innan jag ska göra pizza. Hemmagjordpizza, söndagslyx!

Ha en mysig söndag! Ikväll ser vi fram emot Solsidan. Wiihooo!

"Lille Kalle Anka satt på en planka..." ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar