onsdag 19 januari 2011

Tillbaka till verkligheten

Japp, då var man hemma igen. Borta bra men hemma bäst som man säger och det stämmer ju. MEN det behövs ett litet avbrott i vardagen ibland och en kryssning passar ju då perfekt.
Vi hade skitkul. Har inte skrattat så mycket på länge.
Vi dansade långt in på morgonen så jag är fortfarande öm i fötterna. Drack "mormorstofflor" och fick lida för det dagen efter. Inget av den goda frukostbuffén gick att intaga pga av kraftigt illamående. Orutinerad partyprinsessa är man numera.
Vad är då "mormorstofflor"? Det är Baileys och så en stänk av lakristshot ovanpå. Blev lite grumligt och såg inte så gott ut och jag var till en början väldigt skeptisk till bartendernas förslag MEN OJ VAD GOTT DET VAR! Det smakade som lakritsdumle.
Vi spenderade några timmar hos trubaduren Andreas Wistrand som är ifrån Öland. Han är riktigt duktig. Han spelade o sjöng allt man ville höra. Perfekt start på kvällen som sedan avslutades inne på discot.
Lasse Berghagen var med på båten och vi gick för att titta lite på hans show men det var tydligen fler än vi som tänkte samma sak så vi såg inte så mycket och tyckte det var bättre att sjunga ( läs: skråla ) i puben istället där Andreas Wistrand var. Och tur var väl det för kul var det och vi lärde känna ett par sköna människor.

Jag försökte spela lite på så´na där spelmojänger som står överallt på båten men jag har tyvärr inga magiska fingrar och jag vann på sin höjd 3 kr. Spelade bort 50 kr men det gör inte så mycket för det var ändå Pillans pengar hihihi. Hon kunde inte spela själv för hon var fullt upptagen med att koncentrera sig på att hålla i sina skor??!! Orutinerat att ta på såååå höga klackar när man ska dansa en hel natt ;)

Vi avslutade kvällen/natten med att försöka oss på att göra "springhopp" i korridoren. Ja jag vet, supertöntigt och vi var nog extremt störande men det var kul just då.
Man tänker inte riktigt klart och är inte mogen i alla lägen när man har alkohol i kroppen. Jag skyller på "mormorstofflor".
Hur som helst så var det en väldigt lyckad och rolig resa och jag antar att vi gör om det fler ggr.
Det kostar inte många kronor att åka på en så´n här kryssning, ca 340 kr per skalle och då ingick, buss t/r , hytt, buffé där även öl och vin ingår, frukostbuffé och en hel del underhållning som passar alla åldrar.
Ett billigt alternativ för lite vardagslyx!
Är det nå´n som vill hänga på nästa gång vi drar?

Nu har jag haft lite frukostmys med min väldigt förkylda dotter. Ååå vad jag är less på denna förkylning som går runt , runt , runt. Mannen är bättre nu men ändå inte riktigt på topp och nu verkar det vara Emmas tur...igen. Segt!

Men idag är det blå himmel och solen visar sig. Det inger ett hopp om att våren är på väg.
Idag är det jobbmöte på schemat sedan vara hemma och umgås med familjen.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar