tisdag 4 januari 2011

Nackspärr

Aj vad ont det gör i nacken idag. Antingen har jag legat jävligt illa inatt, eller är det sviter från den guppiga pulkåkningen igår, eller så är det pga av stress. Inte fysisk stress men psykisk. Jag känner mig stressad inombords.
Jag har en förmåga att stressa upp mig över saker , grubbla och oroa mig. Oftast helt i onödan.

Idag är en ledig dag...Jag har upptäckt att jag älskar ordet LEDIG! ;)
Det enda jag ska göra idag är skotta ( om det går med tanke på nacken ) och laga mat. Det är dom åtagande jag har idag.
Och så leka lite med Emma såklart, men det hör ju till vardagen. Är väl ett o annat pussel som ska läggas, några böcker som ska läsas, rita, pärla, titta på Musses klubbhus, laga mat vid hennes spis, bygga tågbanan, leka med dockhuset eller bygga med lego.
Vardag helt enkelt :)

Mitt stora i-landsproblem just nu är vad jag ska göra för mat idag??? Igår kväll gjorde jag sparrissoppa. Fy sautan vad smarrigt det var.
Idag tror jag det blir husmanskost, potatismos och ungstekt falukorv. Intresseklubben antecknar va? Hihihi

Imorgon får jag en välbehövlig stund för mig själv. Egentid med fika ( kaklös fika ) på stan. Gillas!
Sen vankas det jobb igen! Men det tänker vi inte på nu för idag är jag LEEEEEDIG!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar