lördag 22 januari 2011

Lugn lördag

Ja idag har det varit lugnt hemma hos fam. Unger/Wisth. Efter frukost så kröp jag ner och sov en stund till.
Emma är inte bättre. Nu har hon fått alvedon för hon hade feber så just för tillfället är hon lite piggare. Micke o jag var o handlade förut så då var hon hemma hos Patric o Tilda.
Ikväll ska vi göra trerätters. Vet inte vad rätterna heter för det är lite egenkomponerat och lite stulet från andra recept. Men det blir iallafall en skaldjurskväll :)

Kvällens meny

Förrätt: Cremefraiche, rödlök, dill, stebitsrom ihopblandad och så räkor på toppen med en dillkvist och citron. Och så en skiva ljust bröd till det.
Varmrätt: Färskpasta och till det en sås på cremefraiche, grädde, vitt vin, charlottenlök, tomatpure, chilisås, kryddor, svarta oliver och sist, men inte minst, kräftstjärtar.
Och så lite machesallad och citronoliver till det.
Efterrätt: Vi gör ingen efterrätt själva utan kör lite Ben & Jerry glass.

Gud vad det vattnas i munnen nu. Vill ha mat! Det tråkiga är bara att jag är så himla krånglig i magen. Så fort jag har ätit nå´t så blir det ett toabesök. Får inte behålla nå´nting. :/ Bajsmage!

Här nedan kommer några fina bilder på Emma när hon badar. Dom är tagna häromkvällen.


Här nedan är bilder från idag. Jag är nöjd med dom nya gardinerna i köket. Blev lite ljusare. Men oj vad jag längtar tills vi ska renovera köket. Bort med det gamla och in med nytt.


Emma leker med lera. Hon har suttit och lekt en bra stund nu. Skönt att hon kan sysselsätta sig själv lite.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar