torsdag 5 januari 2012

Trettondagsafton

Vilken härlig dag! Bara mys, rakt igenom. Och jag har varit på bra humör hela dan, helt otroligt. :)

Emma och pappis har varit på bio. Hon gillade det såklart, filmtokig som hon är.
Nu i em/kväll har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Skönt! Önskar att jag kunde uppskatta dessa softa dagar lite mer. Jag är oftast extremt rastlös och måste alltid ha nåt att göra.

Har fixat lite inför morgondagen då vi får gäster. Bl a gömt små "skatter" i huset. Barnen ska få gå på en liten skattjakt. Ingen karta men små ledtrådar för att hitta skatterna.
Har även fixat förrätten. Det blir trerätters, fast huvudrätten blir lite "annorlunda". Gör det själv, skulle man kunna säga. Berättar mer imorgon, kan hända att våra gäster läser min blogg. :)

Nu ikväll har vi ätit räckmacka och tittat på The Voice Sverige. Än så länge så tycker jag att det är ett bra program. Carola är väl inte min favorit men Petter, Uggla och Ola är mer än ok! :)

Idag fick vi en inbjudan till Tildas föräldrar. ( sonens flickvän ) Trevligt! Det ser vi fram emot :)
Kommer hända en hel del trevligheter både i januari och februari. Det gillar vi!
Nu ska vi bädda rent i sängen med våra nya täcken och kuddar som vi fick av svärmor i julklapp.
Misstänker att jag kommer sova riktigt gutt sen.

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar