tisdag 24 januari 2012

PMS-häxan is back!

Idag är jag inte att leka med, håll er undan om ni inte vill få en utskällning :)
Blängde och sa med en arg röst till ett par ungdomar på busshållsplatsen. Dom stod och åt godis och kastade pappret på marken trots 2 m till papperskorgen.
Jag trodde jag hade respekt med mig för den ena killen sa:
-Ja, det var onödigt och så tog han upp pappret.
MEN, tji fick jag, när jag klev på bussen och tittade ut genom fönstret så kastade dom demonstrativt pappret på marken igen. WTF?! Gissa om jag var nära att kliva av bussen, plocka upp pappret och trycka ner det i halsen på dom. Men nää, som tur är så behärskade jag mig. ;)
Sa även till den tjuriga busschauffören som bad sig allmänt otrevligt åt att han borde söka nytt jobb.
Hahaha skönt att man kan ta ut sin aggression på nån. :)

Nu har jag haft en mysig eftermiddag med dottern. Pulkåkning, våfflor och så film på det. Kan det bli bättre?
Om inte min dotter babblar oavbrutet så tänkte jag försöka sätta mig och plugga lite. Hon har väldigt mycket att prata om, fråga och saker att visa hela tiden så ibland är det svårt att koncentrera sig :) Är det vanligt att en 3-åring oavbrutet frågar om vad klockan är? Hon är väldigt intresserad av att lära sig klockan och kan redan vissa klockslag. Smart liten tjej.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar