fredag 13 januari 2012

Fis i rymden

Jag drog till gymmet tidigt imorse, eftersom vi ändå var vakna pga Emmas hosta, och tränade en timma. Duktiga jag. Köpte färska frallor med mig på vägen hem, vilket innebar långfrukost och typ en eller två frallor för mycket.
Ikväll är det fredagsmys med tacos, chips, läsk och godis. Tog precis nåt gott till kaffet också. Som sagt, den där timmen på gymmet är som en fis i rymden.
Men jag intalar mig själv att man måste få ha nån "ätardag" i veckan då man unnar sig lite smaskigt. Så min dag är idag.
Yiiihaa! Fredagsgott utan dåligt samvete. Vågar inte tänka på hur jag ska klara morgondagen. Lördagsmys utan nåt smarrigt?
Jaja, den dagen den sorgen. Det tar vi imorgon.
Idag ska jag njuuuuta!


På tal om fis i rymden. Det sägs att fina flickor inte fiser. Varför? Alla fiser väl? Jag fiser och jag skäms inte för det. Är jag ofin då?
Det kan vara smygare, pysare eller riktiga brakisar. Oftast det förstnämnda men ibland kan jag bli förvånad över vilka ljud jag kan få till. Och vissa är det gasmaskvarning på och en del går obemärkta förbi.

Alla fiser. Den som säger nåt annat ljuger. Jag vet dock ett par bekanta där kvinnan aldrig har fisit inför sin sambo. WTF?! Hur gör hon då? Smiter till toan varje gång gaserna vill ut? Gaserna måste ju ut på ett eller annat sätt. Det är ju naturligt.
Ok, jag fiser väl givetvis inte när som helst och hur som helst. Lite finkänsla här man väl.
Men här hemma är det fritt fram för fisar i slutet sällskap.(familjen) Inga konstigheter! Så är det med det!
Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Trevligt fisinlägg! En gång i tiden gick jag en kurs, som handlade om att våga frigöra sina kroppsliga resurser och därigenom även de andliga. Det var på det glada 70-talet (när jag f.ö. bodde i Kalmar). Jag har levt med den insikten sedan dess - välgörande i högsta grad!
    Varma lössläppta hälsningar!
    Vendla/Skogsviola

    SvaraRadera