tisdag 31 januari 2012

"Pengar rullar in som det ska...

...det går bra nu"

Fast, njae, jag vet ju inte om pengarna rullar in precis, snarare fattig student MEN det går bra nu.
Allt känns bara sådär underbart perfekt. Vet eg inte om jag vågar säga det för då händer det väl nåt så livet blir operfekt igen.
Och när man skriver att det går bra och att man är lycklig så är det alltid nån som stör sig. Avundsjuka människor finns det gott om.
Likadant när jag skriver allt roligt vi hittar på, då finns det oxå en och annan där ute som stör sig. Why? Livet är väl till för att levas och ha kul?
Vill DU sitta hemma, gnälla, vara bitter och avundsjuk så är det DITT val...Jag gör det jag vill och du gör som du vill. Kan ju inte bli bättre. :)
Tänk vad onödig energi man ( ja, även jag ) lägger på att reta och störa sig på andra människor. Tragiskt! Just nu retar jag mig på alla som är så jäkla pigga och fräscha hela tiden och som alltid har det perfekt hemma. Hur gör ni? ;)

Nu sitter jag och njuter av en kaffe efter 40 min powerwalk med mannen. Vi ska iväg och storhandla men innan dess ska jag plugga lite. Jag måste läsa en bok på två dagar och så göra lite uppgifter till det. Känns liiiite stressigt men , själv göra-själv ha, så går det när man skjuter på saker.

Eftersom jag har powerwalkat så är jag väl värd en chokladbit till kaffet? Jag ska faktiskt bara ta en bit...

4 kommentarer:

  1. Ja, varför finns det så många missundsamma människor?! Du är väl verkligen en person som delar med dig av både roliga saker ni gör och när allt känns trist.
    Du menar att det finns människor som är pigga så här års? Vart?! Jag trodde alla var lika sjukt trötta som jag är.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Emmy, du må kanske vara trött, men du ser alltid lika fräsch ut. Du är ju en av dem jag "stör" mig på...dels oxå för att du alltid hittar på så goda maträtter.
    Skojar bara lite, men det hoppas jag du förstår. Fast det är lika bra att skriva det, annars får man väl höra att man är elak oxå ;)
    Fast jag önskar att jag kunde se lika fräsch ut och att jag kunde koka soppa på en spik, precis som du :)

    SvaraRadera
  4. Ha ha... Jag säger bara foundation! Kan inte leva utan... Mina barn frågar mig om jag är sjuk när jag är osminkad...
    Jag skulle vilja säga det samma om dig! Du är väl alltid fräsch! Kram kram.

    SvaraRadera