torsdag 26 januari 2012

"Fina lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur"

Jag vill aldrig bli gammal. Just nu verkar det vara missär inom äldrevården. Framför allt för dementa just här i Kalmar. Jag vet att media kan blåsa upp saker och få det att låta värre än vad det är. Men just nu är det nog värre än vad man kan tro. Jag har en vän som jobbar med dementa så jag vet precis hur illa det verkligen är. Hur dom sliter och går på knäna för att orka klara av sitt jobb. För att hinna med och för att försöka göra det så bra det går för dom gamla. Det sliter på personalen både fysiskt och psykiskt, utbrändheten är inte långt borta och dom gamla har ingen värdig tillvaro, dom är bara en förvaring. Tragiskt och ledsamt!


"Fina lilla krumelur, jag vill aldrig bliva stur"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar