lördag 30 april 2011

Valborg

Det blåser ju en hel del, får verkligen hoppas att det blir någon majbrasa idag. Inte för att jag bryr mig så mkt men jag tror Emma vill se "elden" :)
Idag på morgonen gjorde jag en macka till henne och så skrev jag ett E på den med marmeladen.
-ÅÅå, E som i Emma sa hon då
-Ja, sa jag, var den god?
-Bästa nå´nsin, sa hon då
Hahahaha vilken liten knäppis.

Jag måste ringa läkaren på måndag. Emma vill knappt äta något och hon har haft diarré en vecka nu. Varning för er känsliga läsare, men det är gult och som rinnande vatten :/
Inatt vaknade hon och ropade:
-Mamma, jag har bajsat. Då hade det läckt igenom pyjamasen.

Det syns på henne att hon har gått ner och hon är inte riktigt pigg. Mycket pip o gnäll.
Nå´t fel är det. En kindtand är på väg upp...hoppas det är det som spökar och inget annat.
En del säger att man kan få diarre i samband med tänder och en del säger att det är en myt.
Hon hade ju hög feber i bara en dag oxå så man börjar ju undra vad det kan vara. Ringer läkaren på måndag!

Nu klipper mannen gräset och jag tog en paus från plock o fix här hemma. Ska snart hoppa i duschen och fixa mig lite inför kvällen.

Ser fram emot gott att äta o dricka o trevligt sällskap.

Ha en bra valborg!

2 kommentarer:

  1. Det går ocskå väldigt mycket magsjuka nu i alla fall här i Ljungbyholm.. Där många bara fått diarré och sen tappat aptiten.. Luktar bajset annorlunda på henne, typ maksjuka.. Det brukar ju lukta vedervärdigt...
    Annars så ring och hör av de säger, emn skulle gissa på att det är någon form av magsjuka..
    Hoppas hon piggar på sig snart..
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hon är faktiskt lite bättre idag. Det har verkligen lukatat illa/sjukt om bajset.
    Hoppas det är över nu och hon blir bra snart. Och är det bara magsjuka så kan man ju vara lugn. Eller lugn o lugn...jag slipper det gärna :)
    Kram

    SvaraRadera