lördag 23 april 2011

Solen är gul...

...och den gillar jag, så klart!!! :)

Blev lite orolig när jag gick upp i morse och såg att det var mulet men nu ser jag att solen har tittat fram.
Mannen är och spelar golf och jag o Emma har ätit en långfrukost och tittat på, ja gissa? Just det, Pippi så klart!

Imorse när vi vaknade så låg Emma o jag kvar o gosade i sängen och jag tog min mobil och kollade facebook. Var inne på min syrras ( Josses ) sida och skulle kommentera.
Emma: Vad gör du mamma?
Jag: Jag skriver till Josse
Emma: Har Josse facebook?
Och så lät hon typ förvånad.

Gissa om jag höll på att tappa hakan. Jag trodde inte ens Emma visste vad facebook var. Katastrof! Jag ska sluta kolla facebook i mobilen när Emma ser på iaf. :)

Igår hade vi en supermysig dag. Vi storstädade men var ute en hel del oxå och vi hoppade faktiskt över att gå på bio. Det var så fint väder så vi mös hemma på den inglasade altanen istället.

Idag är det påskafton och vi har bjudit in oss till mams o paps. Vi ska ha knytis. Jag står för kroppkakor, prinskorvar och efterrätt. Jag ska oxå göra små laxrullar till mamma o mig. Bara vi som äter lax.
Jag smetar en krämig röra på kallrökt lax. Röran består av philadelphiaost och pepparotsvisp. Jag rullar ihop det, skär i små bitar/rullar och doppar i sesamfrö och så en dillkvist på. Såå gott!

Nähe...dax att hoppa ur myskläderna och njuta av denna dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar