onsdag 20 april 2011

Påskpyssel

En bra dag idag och vi har hunnit en hel del.
Läkarsamtal, grattat Sara, köpt golv till köket, inhandlat påskgodis på Tokiga Ture, svärmor på besök, påskpysslat ( t o m med Patric målade ägg )lagat middag, powerwalk med mannen ( Ja ni läste rätt, jag o Micke har powerwalkat hihi ) tvättat och soffhäng.

Och det bästa av allt med den här dagen är att mina planer för hösten verkar funka. *jag ler*

Imorgon är det skärtorsdag och Emma ska vara en liten påskkärring på dagis. Dom ska gå till "högsta berget" och leta efter påskharen :) Rolig idé.
Jag ska träffa Pillan på stan, fika o babbla.

Nu ska jag hänga sista maskinen tvätt sen direkt ner i säng.

Natti!

4 kommentarer:

  1. Neeeej...spännande, vad är på gång till hösten, plugg?

    SvaraRadera
  2. Ja :) Tänkte skaffa mig lite mer kunskaper. ;) Är på distans och ska bli sååå kul. Allt är inte 100% klart än. Ska till chefen på fredag o kolla om tjänstledighet.

    SvaraRadera
  3. Ok, jag vill med fortsätta läsa - Unga & Missbrukvård på distans. Utb finns på Linneauniversitetet, men har ingen större lust att pendla mellan Kalmar-Växjö:(

    SvaraRadera
  4. Oj, det lät jätteintressant.Men måste du pendla om du läser på distans? Det vore ju en superkul grej att göra.
    Jag ska läsa "skrivarutbildning". Lära mig skriva krönikor, artiklar ( jorunalistik ) och även inrikting - skriva en bok. Jag älskar att skriva men har aldrig vågat göra nå´t riktigt av det. Men va fan...nu ska jag testa. Vad är det värsta som kan hända liksom? ;) Jobbet i kommunen har jag ju kvar.


    Vi borde ses o "babbla" över ett glas vin nå´n gång :)

    SvaraRadera