onsdag 13 april 2011

E som i Emma

Emma är väldigt duktig på att känna igen ord. Emma, mamma och pappa känner hon igen.
Och nu har hon börjat säga tex:
-E som i Emma.
Och nu när vi satt och åt frukost och Emma lekte med sina kylskåpsmagneter som är bokstäver så sa Micke:
-Kan du hitta bokstaven E och det gjorde hon direkt.

Vi pratar mycket med Emma och upprepar en hel del, det verkar ha gjort susen. Se´n har Emma väldigt lätt för att lära. På dagis sjunger dom en sång om cirklar och trianglar och nu har hon redan lärt sig att se skillnad på en cirkel och en triangel. Det tycker jag är duktigt av en som är 2 år och 4 månader.
På dagis fick hon även beröm för att hon pratar väldigt tydligt.

Vår duktiga lilla tjej!
Men man får verkligen passa sig för vad man säger och gör för hon tar efter allt. ;)


Jahopp, igår var jag på ortopeden och känselbortfallet i mina fingrar har blivit sämre.
Kan heller inte vinkla handen tillräckligt mycket än.
Kan inte riktigt det där med hur dom mäter men första gången jag var hos henne så kunde jag bara vinka handen 32 ( men då hade jag ju precis varit gipsad ) nu kunde jag vinkla den 60 , betydligt bättre men på den friska handen kan jag vinkla 83 så det är lite skillnad än.

Jag har fått 2 nya handledsskydd som skall hjälpa mig innan operationen. Ett skydd hade ungefär samma funktion som en gipsskena och den ska jag ha på natten.
Hon sa att jag skulle ringa ortopeden idag och skynda på dem lite.
Hon sa att man kan få opreras på annat sjukhus om det är för lång väntetid här.
Jag fick papper om oprerationen. Läste lite igår och själva OP är väl inte så farlig, verkar gå väldigt snabbt, utan det är väl mer tiden efter som kan vara lite jobbig :/

Idag blir en soft dag med mammaEmma mys. Inget kul väder så vi blir nog mest inomhus. Tänkte väl bara ta en cykeltur o handla lite annars så blir det lugnt.

Just det, jag gjorde fynd igår. Var på stan och hittade en jättefin klänning på rean på VILA , som satt nästintill perfekt, som jag ska ha på Hulténs bröllop ;)
Bröllopet är förvisso inte förrän i Augusti, 4 månader kvar, men jag vet hur det är, det säger bara sviiisch så är vi där!
Man längtar alltid efter midsommar men när den helgen väl är över så tycker jag sommaren far förbi rätt snabbt den oxå. Så i år så ska jag inte längta efter midsommar. Jag längtar inte ens efter Turkietresan ( fast nu ljög jag lite )

Nähe, nu ska jag ringa ortopeden och chefen.

Ha en bra dag!

/ M som i Malla ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar