fredag 8 april 2011

Tidig morgon...

...och jobbig natt. Fy! Inatt har varit en tuff natt.

Inte pga av att jag har varit mörkrädd utan för att jag har vaknat minst 5 ggr av att handen domnar och det sticker o ilar.
Jamen då är det bara att sätta sig upp och "skaka" liv i handen igen.

Ringde ortopeden i morse, nu får dom faktiskt skynda på detta lite. Orkar inte gå så här längre.
Börjar ju känna mig helt stel i nacke o axel oxå pga av handen.
Väntar på att dom ska ringa upp snart. Ringde även arbetsterapeuten som bokade in mig på en tid nu på tisdag. Hon tyckte oxå det var dax att göra nå´t åt detta snart. Men hon sa att i regel går man med detta i 3 månader innan man gör en operation. Man väntar lite pga av se om det går tillbaka av sig själv.
Men eftersom min nerv kom i kläm pga av en olycka/ett fall så borde man inte behöva vänta.
Är fortfarande svullen under tummen iof sig...men vi får se vad dom säger på ortopeden idag.

Och i morse ville lilla fröken Unger gå upp kl 6.30. Hua! Mitt i natta ju ;) Men vi har haft en mysig morgon. Ätit frukost framför tvn och gosat i soffan under filten.
Nu har Emma rymt och istället fick jag en lite Pippitjej här hemma. Hon är sååå nöjd när hon går runt i sina Pippikläder :)
-Jag är Pippi och du är Herr Nilsson sa hon till mig.
Jahopp, då börjar man dagen med att vara en apa då ja ...snällt :)

Jag ser fram emot kvällen. Lek o bus hos Nina och när barnen har somnat ska vi äta räkmacka o ta ett glas vin.

Imorgon ska jag ha en liten tillställning här hemma. Vi blir nog 10 tjejer som det ser ut nu.
Imorgon förvandlas mitt hem till en hönsgård. "Kackel, kackel, kackel" Hihihi
Om jag har glömt att säga till nå´n så är det bara att komma hit. Dörren är öppen för alla utan manligt könsorgan ;)

Om det inte blåser allt för mycket så ska jag o Emma ta en fika ute i trädgården idag tänkte jag. Hur el hur ska vi iaf ut o aktivera oss en stund.

Nu ska jag ta en kaffe o vänta på att ortopeden ska ringa....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar