måndag 8 mars 2010

Veckopresent

Läste på en blogg om veckopresent. Tycker jag låter som en jätte bra idé. Fast för min del skulle det funka med månadspresent. En gång i månaden får man en liten present. Jag menar, när man är hemma och är mammaledig så gör man mer än ett heltidsjobb fast med uruselt betalt. Man lägger ner hela sin själ på det gemensamma barnet. All ork o kraft man har. Man kämpar för att barnet ska få en bra start i livet. Samtidigt så sköter man hem o hushåll och så ska man vara en bra fru oxå. Herre jisses. Ni hör väl hur det låter ;) Visst förtjänar jag väl vecko/månadspresent?

Just nu önskar jag mig nya jeans, eller en snygg ( ja självklart inte ful ) vårjacka, en spegel från Ikea och en kaffebryggare. Något av dessa 4 saker skulle göra mig superglad ;)
Några tulpaner skulle göra sig jätte fint i vårt kök oxå...

Detta är ABSOLUT inte ett krav...bara en liten tanke (önskan) ;)

Nu ska här lagas käk. Potatismos, fläskfilé och pepparsås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar