lördag 27 mars 2010

Tvättstuga

Idag har Emma varit hos mormor o morfar medan jag o Micke for runt och kollade allt till vår tvättstuga som ska renoveras. Tvättmaskin o tumlare är inköpt och golv o kakel är så gott som bestämt.
Gud vad härligt det ska bli när den är klar! Sen ska vårt soldäck byggas ut från den inglasade altanen och nya fräscha möbler ska inskaffas dit. Patrics rum nere i källaren ska oxå fixas. Det är vad vi har att göra nu.
Sen har vi givetvis lite fler punkter, fönster som ska bytas ut, köket ska fixas, den stora toan ska få nya badrumsmöbler, det ska målas lite här o var. Det är alltid massa fix o trix med hus.
Just därför vet jag inte om jag är en husmänniska :/

Nu kollar vi på FF och laddar med en öl inför en bjudning ikväll till trevliga vänner .

Min dotter har lärt sig att visa att hon är 1år. Hon tar upp ett finger och så säger hon "tett" ;)
Min lilla skrutt. Idag har hon varit på ett strålande humör och det smittar av sig. Härligt!

Just det...är det idag man ändrar om klockan. Fan, hur var det nu man skulle tänka...att man tar fram utemöblerna, alltså skruvar fram tiden ?!( var det så Josse? )
Måste alltid fundera på om det är fram eller tbax man ska dra tiden...borde man inte ha lärt sig det efter 36 år? Jag trög? Nähe da! ;)

Trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar