måndag 15 mars 2010

Gäääsp

Uppe INNAN tuppen idag. Trots att klockan "bara" är 07.24 så känns det som om det snart är dax att äta lunch¨ :/
VARFÖR ska Emma alltid vakna tidigt när det är min tur att gå upp?
Skulle kunna betala för att få krypa ner under täcket igen, gosa in mig, blunda och falla in i djuuuuup sömn. Härligt.
Sova är underskattat. Sova är det jag lägtar mest efter just nu...sova, sova, sova.
Har alltid sagt innan att: Sova kan man göra när man blir gammal. Har ändrat mig. Säger nu istället: Om man inte får sova så BLIR man gammal!
Herre Gud, jag har ju åldrats enormt mkt sista tiden. Både i kropp och själ. Blek, grå, rynkig och sliten och använder ofta frasen: Jag orkar inte!
35+ och orkar inte?! Det är ju katastrof! I need my beautysleep.

Jaha men annars så är allt bra iaf :)
Mannen sover (fusk) Patric är på väg till skolan, Emma möblerar om i köket, jag lyssnar på mixmegapol ( min vän i mörkret haha )
Underbar morgon!

Idag ska vi ev till Öppna förskolan. Jag har inget sug för det idag MEN det är ju inte för min skull jag går dit. Måndagar är ju Emmas dag, måndagsbus!
Idag är iaf pappa MU ledig. Känns skönt.

I em ska vi titta på en utdragbar säng till Emma som jag hittade på blocket. Dom som har den bor bara 5 min från oss. Perfekt!

Nu går Emma runt och skriker MAMMA. Hon tycker nog jag har suttit här för länge :)

Emma kan nu säga:

Mamma o Pappa säger hon riktigt
Emma - Mema
Bil - Bil
Bus - Buf
Hallå - Alå
Tack - Taat
Banan - Bille
Smörgås - Billa
Atjo - Abo
Hej då - Aa jå

Och så säger hon en hel del annat som inte riktigt går att tyda än ;)

2 kommentarer:

  1. Malin, vad har du fått att du är blek ifrån!? du är ju fan bajsbrun! haha ;)

    SvaraRadera