lördag 13 mars 2010

Ryanair

Sitter och surfar runt på billiga flygresor till London, Barcelona, Madrid...ja vad som helst, bara jag får en weekend, all alone, med min man. Vi behöver det, ALLA föräldrar behöver umgås utan barn ibland. Även om det tar emot och känns jobbigt att åka ifrån sina barn så tror jag man behöver "kliva ur" föräldrarollen" ibland. Jag tror att man blir en bättre mamma & pappa då. Men det är vad jag tror...och det är vad jag behöver för att orka med vardagen.
Jag behöver alltid ha något att se fram emot, nå´t att längta efter. Det behöver inte vara en resa. Det kan vara att gå ut o äta, en tjejkväll, bio, gå på stan, middag med goda vänner...ja, nå´t att se fram emot helt enkelt. Nå´t kul inplanerat i kalendern.

Ibland kan jag tycka det är synd att man är alldeles för planeringsfixerad, det sker alldeles för lite spontana grejer. Jag har alltid varit sjukt noga med att allt ska planeras. Jag har fått panik annars. Måste veta vad som ska hända långt innan. Min man är mer för spontanitet...och som tur är har det smittat av sig.
Nu gillar jag spontana inbjudningar. Gillar när folk runt omkring mig tar initiativ och kommer med roliga förslag.
Och jag kan vara spontan själv oxå och bjuda hem på en enkel tillställning trots att jag går i myskläder eller inte har städat.
Jag röstar för mer spontana grejer!

Nähe, nu ska jag plocka upp efter min dotter som har röjt lite överallt. Och så ta på henne en blöja. Hon är nakenfis och har redan kissat 3ggr på golvet. Vi har köpt en potta och tänkte få henne lite intresserad av den ;)
Nu har hon däremot varit nakenfis en lång stund och jag är rädd att hon snart gör nr2 på golvet.



Min topp 3 lista för ikväll:
-Anna Bergendahl
-Erik Saadee
-Darin

Dom behöver inte komma i den ordningen men jag tror på alla dom 3 artisterna.
Se´n har av nå´n konstig anledning Pernilla W:s låt fastnat i huvudet på mig och jag nynnar på den flera ggr om dagen.

Hej hopp! Ha en fantastisk lördag!

Å neeej...nu har det jag befarade hänt...It smells...poop!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar