fredag 26 mars 2010

Lamm smakar INTE som kofta

Precis hemkommen efter en trevlig kväll hos goda vänner där vi avnjutit en fantastiskt god middag...lamm, potatis o rotfrukter tärnade i små bitar och kantarellsås. ( recept från halv 8 hos mig ) Var det gott? Eh...JA!
Tänk så många ggr man har hört: Lamm smakar kofta...vadå menar dom att det smakar ull då? Eller garn?
Om man tillagar det rätt så är det MYCKET gott.
Fick oxå en jättegod efterätt så nu är man mätt, nöjd och belåten efter en väldigt bra kväll med god mat, dryck o trevligt sällskap!

Nu ska jag bara vänta o se vem som vinner Let´s dance och sen så ska jag bokstavligen KASTA mig i säng.

Känner mig lite dizzy...tror inte det är vinet ( drack bara 1 glas )
Nå´t fel är det iaf. Blir ju yr titt som tätt nu.
Får kisa emellanåt för om jag tittar riktigt så snurrar hela rummet. En berusande känsla.
Läskigt!
Är förvisso skönt att vara berusad då o då men nää inte flera ggr om dagen.
Det jag undrar är, när kommer baksmällan??? ( livrädd )

Nu ska jag "snurra" in till mannen i soffan ;)

Natti natt!

1 kommentar:

  1. men du.. hörde någonstans att man kunde bli yr om man hade järnbrist. du kanske har det?

    SvaraRadera