måndag 8 mars 2010

Vart är...

...tv-dosan?

Tidigare ikväll fick vi leta efter tv-dosan. Ja, inte bara den, även dvd-dosan och dosan till boxen.
3 dosor spårlöst borta. Vem var den skyldiga månntro? En liten busunge vid namn Emma hade gömt dom i soffan. Alla tre på samma ställe, nertryckta i ett hörn bakom en stor kudde.
Nu får man hålla koll på grejerna, för nu tycker lilla damen att det är kul att gömma saker.

Inte bara gömma saker utan även att dra fram saker. Helst många saker på en gång i flera olika rum.
Helt otroligt att jag inte går ner mer i vikt. Jag sitter fanken inte många minuter på rumpan per dag. Jag "jagar" ju Emmis hela tiden. Eller iaf plockar efter henne. Är det inte mina o.b som är utspridda, så är det mina strumpor och trosor. Trevligt om det kommer nå´n när hallen är dekorerad med mina trosor. ( dock nytvättade )

Eller så är skåpet med plastsaker tömt på innehåll, eller Patric parfymer utspridda på toan, eller våra skor utplacerad lite här o var i huset. För att inte tala om tidningar o reklam...vi behöver ingen matta i köket, vi har tidningar.
Jag fattar verkligen inte hur hon hinner med allt. Men hon är snabb.
Jag ångrar nu att jag längtade efter att hon skulle börja gå. Hahaha, det var mycket lugnare förr ;) Kryptiden var rena semestern emot det här.

Nu ska jag hoppa i säng som jag får sova lite innan "röjar Emma" kör på högvarv igen.

Natti natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar